We maakten een zomereditie. Bijna 150 pagina’s vol niets. Dan is 10 euro best veel geld. Daarom hebben we dit weekend een mazzeltje: alleen NU kun je hem bestellen met 15 procent korting. Enneh, de Kiindfestivaltickets trouwens ook!
Vooruit, er staat wel een beetje iets in. Een sneak preview:
‘Kopen kan altijd nog. Het voelt misschien prettig om alle kraamlijsten die je kunt vinden af te vinken: nu ben je goed voorbereid. Als je ervan uitgaat dat een baby nabijheid, gezonde voeding en een frisse omgeving nodig heeft, dan komt zo’n kraamlijst er compleet anders uit te zien. Korter vooral. Eigenlijk is het geen babylijst, maar meer een mensenlijst.’ Dus, een minimaalste uitzetlijst! Tadaaa:
‘Als je gaat uitrekenen wat je allemaal nodig hebt en wat je daar allemaal voor moet eten, schrik je. Hoe krijg je dat allemaal in een dag gepropt? Eén dag gaat nog wel. Maar iedere dag. Iedere. Dag. En dan ook nog een beetje gevarieerd: dat is een hoop eetwerk! Daarom hebben we geen tijd voor onzin. Je hebt eigenlijk al je tijd (en maagruimte) nodig om jezelf te voeden met gezonde dingen, zodat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt.’ Van vullen naar voeden:
Heel interessant vinden we het interview met filosofe Stine Jensen, die kinderen ‘kleine goeroes’ noemt. Ze zou het liefst helemaal vrij zijn van straffen en belonen en ze vertelt over haar worsteling hiermee. (Herkenbaar!)
‘Het immuunsysteem is een interessant, maar ingewikkeld systeem met ongelofelijk veel aspecten. Op een deel daarvan heb je geen invloed; dat is aangeboren. Op een ander, behoorlijk groot, deel van het immuunsysteem heb je als ouder wél invloed. Wat kun je doen om de afweer van je kind zo goed mogelijk te maken?’
‘Reclame gericht op kinderen is overal. Naast de invloed op de portemonnee speelt er ook nog een andere factor mee. Wanneer je als kind in aanraking komt met een product is de kans groot dat je dit je hele leven blijft gebruiken. Een klant voor het leven: wat wil een producent nog meer? Kinderen zijn dus interessant voor de marketeer.’ Hoe word je kind commercieel weerbaar?
Lijkt het je wel wat? Te-recht! Dit is maar het topje van de ijsberg. Bestel het tijdschrift dit weekend nog en profiteer van de korting. En de Kiindfestivaltickets (voor een toffe dag uit met je gezin op 17 september) meteen ook!
(Psst, geheimpje: Op het Kiindfestival kun je een (cadeau)abonnement met korting bestellen)